tisdag 16 december 2008

Sverigehelg!

Julen i år blir ju här i Spanien så i helgen som var passade vi på att åka hem till Stockholm och fira lite med familj och vänner. Jag kom upp i fredags och blev väldigt kallt mottagen av regn, blåst, regn, kyla, regn och mörker. Inte alls speciellt trevligt faktiskt.
Sedan åkte vi hem till Lillian & Anders och fick äta ett fantastiskt julbord! Första i år! Jag brukar andra år känna att man behöver några att öva upp sig på innan man kan njuta till fullo av de saker man faktiskt tycker allra mest om bland allt på julbordet men i år var det högsta poäng redan på nummer ett. Sedan blev det julkklapps utdelning, där det kändes som att jag var den som kammade hem flest klappar i år. Detta har nog inte hänt sen Fanny (lillasyster) föddes, och var förmodligen för att de andra får sina julklappar på det riktiga julaftonsfirandet. Kände mig som ett barn igen iallafall, tack alla för dom jättefina klapparna!!!
Dagen efter blev det stockholmsshopping, där mycket var på rea, INNAN jul! Jag har aldrig varit med om det tidigare... Vi tackade krisen och shoppade på ;) Fast som vanligt var givetvis inte det vi var ute efter på rea. Målet var nya skidjackor som vi faktiskt lyckades hitta båda två. Jag kom hem med en jättefin röd Haglöfs och Andreas blev efter mycket provande nöjd med en blå TIERRA.
Min nya fina röda jacka med tillhörande byxor. Pyrenéerna here I come!

Senare på lördagkvällen efter all shopping blev det lite jul hemma hos mamma med mormor, morfar och kusinerna. Det var precis lika högljutt, galet och trevligt som varje år.
Söndagen var en dag fylld med goda vänner. Vi träffades för en brunch på elverket och fortsatte sedan med mera fika, vin, middag och lite mera vin hela dagen/kvällen lång. En av de absolut bästa dagarna på väldigt länge. Är toppenglad att det var så många som ville komma och umgås denna dag!

Inga kommentarer: