tisdag 9 september 2008

Första bloggen...

Jaha så var man här ändå... Jag skulle ju inte skaffa någon blogg!? Men efter tydliga hintar från olika håll om att vi är så dåliga på att uppdatera omgivningen på allt spännande som händer i våra liv just nu, kände jag att det var dags.

Sitter just nu på våran härliga balkong i den nya lgh. Utsikten över havet och bergen är fantastisk, speciellt nu i solnedgången. Allting börjar komma i ordning här nere nu och vi har fixat allt det mest akuta. Fast just det... en ny säng skulle inte va helt fel. Just nu sover vi på en madrass på golvet, i och för sig en väldigt skön madrass, men fortfarande en madrass. Ska ta tag i det till veckan, lovar.

Börjar även lära mig en del spanska (katalan) vilket är ett absolut krav här nere där de är helt katastrofdåliga på engelska. Eftersom vi bor här uppe i Katlonien kan dom dessutom knappt spanska på vissa ställen, det är Katalan som gäller vilket är som en blandning mellan spanskan och franskan. Häromdagen lyckades jag till och med lyssna av och prata in ett meddelande på mitt spanska mobilsvar. Nöjd!

Första veckan på jobbet gick jättebra. Mycket roligare flygning här än i Skavsta där alla flygningar är i princip samma rutt. Här blir det lite mer variation. Flög bla till Grenada en dag. Fantastiskt ställe, måste åka dit när vi e lediga någongång. Alla på basen är supertrevliga och välkomnande. Känns riktigt bra med första veckan i ryggen men återkommer om det när det gått lite längre tid.

Skriver snart igen!

Kram J

Inga kommentarer: