söndag 19 oktober 2008

Simulator

Sitter nu äntligen hemma i soffan och tar det lite lugnt efter en fullsmetad jobbvecka. Började med att jobba låång dag på kvällsskiftet i Onsdags. Sen var det afterwork öl med lite kollegor efter att vid landade vid 23.30-tiden. Det var jag, Andreas och två stycken killar från Nya Zeeland som här och jobbar. Roligt att man börjar känna lite folk här på basen nu. Alla är verkligen jättetrevliga och jag måste känna att allting här känns väldigt lovande!
Jobb igen på Torsdagskvällen för att sedan gå upp tidigt på Fredagmorgonen och sätta sig på planet mot England, East Midlands och simulatorn. Dags för den halvårliga checken! Det blev två långa dagar i simmen. Det var riktigt roligt och gick väldigt bra men man är alltid lika trött efteråt. Och sist men inte minst en riktigt lång arbetsdag från Girona idag också....

Men som sagt nu är jag hemma i Sant Feliu igen och här är allt sig likt. Mina små odlingar växer jättefint. Har planterat över dom i större krukor nu så det kommer nog tilll och med kunna bli riktiga kryddor tillslut. Igår fick dom lite välbehövligt regn också. Tur att det regnar här också ibland, jag är nämligen lite dålig på att vattna, tro det eller ej ;) Ska fota och lägga upp bilder inom kort så att alla som fortfarande inte tror på mig i det här projektet kan få bevis...

I övrigt går man just nu mest bara runt och längtar efter semestern! Bara några få dagar kvar nu. Sen drar vi!

Imorgon ska jag gå till simhallen igen. Har faktiskt lyckats ta mig dit flera gånger sista tiden. Riktigt skönt att börja röra på sig. Simningen passar mig perfekt och simhallen här i SF är jättefräsch. Det enda är att det är krav på simmössa och utan att tänka mig för har jag köpt en röd... ni kan ju tänka er själva vad det ser ut som. Måste köpa en ny! Sen måste jag nog städa lite också för på Tisdag kommer ju Lillian & Anders (Andreas föräldrar) och hälsar på och.....ja det bör nog städas lite först.


Kram J

Inga kommentarer: