onsdag 29 oktober 2008

Afrika

Igår var en stor dag på många sätt. Min sista jobbdag innan våran långsemester. Jag och Andreas flög ihop först till East Midlands i England där det var på gränsen till snöblandat regn (det snöade i Manchester).  Alla som varit/flugit i England vet att snö är lika med stopp i trafiken jättelånga förseningar och allmänt kaos. Vi hade väldig tur och slapp precis undan innan snön nådde East Midlands också. Sedan var det dags att bege sig mot Fez i Marocko. Det var många första med det. Första gången för mig i Afrika, första gången jag flugit utanför Europa, första gången jag har pratat med Casablanca Control över radion. Humphrey och Ingrid var dock inte där tyvärr, lite besviken, måste jag erkänna. 

När vi kom hem hade A & L fixat jättemysigt med Cava och massa goda ostar som vi firade semesterstarten med!

Nu räknar vi ned.....bara 3 dagar kvar!

Kram J

Inga kommentarer: