söndag 8 februari 2009

Snö, snow, nieve, neu, neige....

Igår kväll kom vi hem från ett snöigt Andorra. Det har snöat oabrutet där uppe i flera dagar nu. Lite brist på sol då såklart men helt fantastisk skidåkning i massor av puder. Självklart var vi först ut i backen varje morgon och stod och väntade på att liften skulle öppna vid 9, allt för att få den bästa snön helt för oss själva. Detta var väl i och för sig kanske inte helt nödvändigt den här veckan för snö var det verkligen var gott om. Sent på eftermiddagen kunde man fortfarande hitta helt orört puder bara precis vid sidan av pisterna. 
Har inte åkt så mycket puder/off-pist på skidor innan eftersom att jag varit en sådan där snowboard åkare... Men nu var det verkligen dags att lära sig. Böjda knän, eller sittande stolen som Andreas kallar det, inte för långt fram så man dyker och inte för långt bak så man tappar kontrollen och sen e de bar å åk! Helt fantastiskt! Har ju helt klart ramlat mer än en gång men i den här luftiga, lätta snön gör det inget, jobbigt att ta sig upp bara. Som vår vän (och skidlärarare ; ) ) Jonas säger "När allt blir tyst, vitt, fluffigt och man inte vet vad som är upp eller ner då har man ramlat" Kloka ord.

Jag vet att jag lovade att lägga upp bilder men eftersom att min dator  har tappat bort sin hårddisk (?) blir det tyvärr lite svårt... Imorgon när affärerna är öppna skall jag åka och köpa en ny sladd så att jag kan göra det via Andreas dator, då kommer det upp lite nya snöigt vita bilder.

Inga kommentarer: