måndag 2 februari 2009

Operating system NOT found!

Ny månad, nya tag! Jag vet, jag vet, jag har inte skrivit någonting på vääldigt länge nu. Men nu är det nya tag! 

Hela Januari har varit fullt av fantastisk skidåkning i Pyreneerna. Vi har massor av snö uppe i bergen och har varit uppe och åkt alla lediga dagar! Både jag och Andreas har köpt nya fina skidor. För mig blev det ett par  Head "every one" och Andreas köpte Salomon "Tornado Ti" Skidåkningen här är fantastisk för det är utan snack övervägande solsken och väldigt lite folk i backarna (inga köer).  

Det är minst sagt lite speciellt att köra upp till Andorra såhär års. Här nere vid havet känns det ju redan som vår. Det är som att komma ut i en annan årstid när man passerar den långa tunneln vid Puigcerda. Man kör in i vår och på andra sidan när man kommer ut är det massor av snö och vinter. Väldigt spännande på sommardäck...tur att det finns snökedjor!

Igår hade jag en väldigt traumatisk upplevelse här hemma. Satte på datorn för att återuppta bloggskrivandet den 1 Februari. Först kom det ett konstigt ljud... surr, surr, surr... sedan blev allt svart.....

"Operating system NOT found!"

Har pratat med min dataexpert Erik och vi har testat alla möjliga tips & trix över telefon men resultatet är fortfarande "typiskt obra". Som tur är, tror jag att jag har backup på det mesta, fast just nu känns det otroligt tungt ändå. Hade inte riktigt räkna med att den skulle krasha redan. Dessutom känns det ytterst märkligt att den går sönder precis nu, exakt 2 år och 1 vecka efter jag köpt den. Alltså 1 vecka efter garantin tog slut... har dem satt en timer i den tro?  

Nu är det iallafall slut på PC andvändandet här. Nästa dator blir en mac...






Inga kommentarer: